mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 14 maj 2022

Fredagen den 13:de allt gick bra NÄSTAN


FRUKOST 
NU PÅ EN GÅNG


vi sitter på balkongen
bäst att passa på
nästa vecka plomberar dom
vår balkongdörr 

men det är lite som
att sitta på en 
byggarbetsplats 


Hedda är lite misstänksam
det bullar och smäller ju



Tog bussen ner på stan 
det är matmarknad på torget
när vi kom ner var det nästan folktomt


och grytorna hade just börjat puttra 


efter att gått runt lite 
tog vi oss lite lunch


en tallrik och två gafflar

jag la en massa ris o sås på mina byxor
det är ju ändå fredagen den 13:de




kaffe intog vi  hemma 
på vår "byggarbetsplats"


och så en snabb vila


behövde handla lite
tog en sväng ut till Hälla 
som avslutades med fika


så var det dax för veckosalladen
till soppköket


Lennart står för finfördelandet


så där jag 
nu ska den stå och gotta till sej
blir bra det där


har sått popcornsgräs 


ser lite blekt ut 
men det är fräs i det hela
pepparrotssås sö rö


första lilla strumpan klar


kvällen TV
rätt kul men svårt att veta

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vad vore livet utan veckosallad👍Det är lite jobbigt när det bultar och bankar men resultatet blir ju trevligt👍🤗