mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 maj 2022

i dag hände de grejer .....


här ska de bli gransill


och så kom våran städerska
som i dag var två stycken


huj va de gick undan ...


favorit till lunch


en tur ut på Hälla för att handla lite
fika och titta på folk
*fniss fniss*


hämtade en bok på bibblan som jag 
reserverat och som kommit i dag
då det blir akvarellmålning på kollot 
vill jag kolla lite i förväg
är ju inte alls van med målning
liksom


Hedda hittade en plats i solen


så skönt 


en liten bit paj till kvällen


långhårig blir korthårig



vilken skillnad det blev


dagens bravader med balkong o fasad



asbest under ytskikt på fasaden


när den var sanerad fick jag nya 
sovrumsgardiner 
Hedda är på sin vakt
det är gubbar utanför fönstret
men hon börjar bli van


är väll inte riktigt nöjd med dom 
"nya gardinerna"


dom har börjat ta bort balkongräckena
och snart är alla fönster täckta


"gubbarna" jobbade över 
kl var 19 när dom kom till vår balkong
här försvinner taket


grannens balkongräcke försvinner


fram med sågen....







så försvann även vårt balkongräcke
Nu blir det helg och lugnt


kvällens TV
såg du en inte 
leta upp den finns på 
kunskapskanalen
så fin film
om 
en eldsjäl





 

Inga kommentarer: