mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 9 maj 2022

en bra dag som slutade med besvikelse


då är det framtaget 
klart för utflykt


mot skogen och björklöven


en liten underbar viol


en smultronblomma 


svalört
men de var ju inte de vi var ute efter


utan björklöv
Hedda har full koll på husse
hon vill inte hoppa ner
utan vill trygt vara i sin väska


det blåste så in i bängen i "skogen" 
så vi intog vår fika/lunch
på Anundshög i ett soligt hörn



att dra Carl-Oskar i "skogen" 
var inte lätt 
nu är jag helt slut



så var det dax att fixa drickan
6 liter björklöv


6 skivade citroner


koka upp 4 liter vatten 
blanda i 4 liter socker o 120g (4 påsar) citronsyra
rör om så sockret smälter 
häll den heta sockerlagen över 
blad o citroner
Låt stå svalt i 3-5 dagar
rör om varje dag
sila och häll upp på rena flaskor
förvaras i FRYSEN 
spädes till lämplig styrka o smak
en mycket god måltidsdryck 



hon tro hon är en sabeltandad tiger 


å dessa tassar
så mjuka och goa


kvällens mat blev kålpudding


då var det dax....


sy två sömmar


klippa emellan


huva nu var det gjort


Men det blev INTE BRA
det repar upp sej i alla fall
jag nästan gråter
men jag  måste ju fixa det  
får sy för hand på nått sätt
SUCK o STÖN


pizza i går 
pizza på utflykt
sista biten nu i kväll
gott är det


 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ett sådant elände,tur att du är så duktig på att fixa✊️🍀👏