mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 18 maj 2022

Jag vill som en blomma stark.....




Våga vara den du är och våga visa vad du tror. 
Våga vara det du lär och vårda det som i dig gror.
 
Jag vill som en blomma stark 
tränga tyst igenom asfaltsvägens hårda mark
 och slå ut i blom 

Våga tro på allting gott och våga se lite mer. 
Vårda allting som du fått och tacka Gud som allt dig ger.

 Jag vill som en…
 
Våga tro på Herren Gud och våga följa i hans spår. 
Vårda om hans kärleksbud och prisa Gud för allt du får.

 Jag vill som en…

 Text & musik: Per Harling

såg den här maskrosen i dag på morgonen
när jag var på väg till stickjunta
och kom att tänka på den här sången
från bästa Stiftsgården i Rättvik



morgon på bästa stället


stekt korv o makaroner
helt enkelt


och på kvällen blev det 
kyckling o ugnsrostad potatis/morot
creme fraiche o sötsur sås 




ett upprop på FB
en ukrainsk man behöver STORA skor
och vilken tur 
Lennart har ett par han inte gillar


Hedda är borta
misstänker att hon ligger under filten
som hänger på soffryggen 


fick till ett par vantar
tror jag ska fixa en mössa oxå
det finns lite garn kvar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Många fina ord🙏kram