mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 oktober 2023

3 säckar 2 stora kassar 2 kartonger.....


OJ vilken morgon
så vackert över Irsta


Men nu tycker jag de är FÖR stökigt i rummet
säckar med kläder och diverse grejer


de mesta lastas in i bilen och ner mot TGVS
3 säckar 2 stora kassar 2 kartonger
+ 2 par stövlar och ett par gympaskor

har mer men de ska till stadsmissionen
och de får bli i morogn


fniss fniss 
vid Melkertorget stod Kling o Klang
och Lennart fick blåsa
kaffe gav inget utslag 


parkerade på Stora Gatan och Lennart
gick till TGVS och hämtade bärhjälp
två glada tjejer från Ukraina
kom och bar och tackade


hemma blev det klippstuga


och kålpudding till lunch
hade ingen färdig lingonsylt så jag fick 
snabbfixa en
mixa lite bär sockra och hälla i lite omixade bär
ja de blir bästa sylten enligt oss


jag sover och Lennart myser på balkongen 


Rikka en granne
 undrade om vi ville ha äpplen
och de ville vi 


tänk att få "riktiga" äpplen


hon hade blommor med sej oxå 
så gulligt


Veronica min vän ska virka disktrasor säger hon
så jag kollar lite passande mönster 
de här blir bra och är lätt
1 fm 1stp i samma maska 
hoppa över en maska
och upprepa 


fortsätter med lyxmaten
torsk med ägg o persiljesås 
de borde man äta oftare
MEN
fisken är ju så dyr


då jag inte har nått garn till min tröja
slut hos grossisten Kommer in MEN när
och inte har jag köpt garn till Olas tröja än 
så jag stickar väll vantar
som ska tovas

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fisk med äggsås,såååå gott men som sagt,fisk är dyrt😢Fick också blåsa i veckan,även jag var nykter👍