mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 10 oktober 2023

ÄPPELMOS 🍎🍏


härliga måndag
vi har så himla trevligt
på vår lilla syjunta


en låda ur frysen med en lasagne
ser ju helt svart ut men de var den inte
den var helt perfekt


så kom killarna och fixade med 
"fladdret"
min inge var dom så skickliga inte
fniss fniss
mycket sitter fortfarande löst 
i blåsten 


efter lite vila 
egentid på balkongen
ja var annars ska jag vara 


och Hedda är med förstås



Lennart har varit och "pallat" äpplen


så nu blir de äppelmos




äpplena var så goda o söta
så inget socker behövs här inte


pytt o ägg till kvällen


en kvällsmackan blev 
knäcke med äppelmos
nått jag 
ÄLSKAR 


min rygg är lite sliten o trött
kotorna i bröstryggen 
är ju pajade Kotkompression 
och kotorna längst ner 
där härjar
facettledsartros 

ja ja de kunde vara värre

 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Äppelmos är såå gott,fick några burkar osötat av en vän,supergott👍

Anonym sa...

Våra måndagar är så mysiga och för mej är det ovärderliga 🙏

Anonym sa...

Håller helt med dej // måd