mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 24 oktober 2023

Lennart räddade mej 🦻🦻


svärmors lilla servettväska 
som ligger på Lennarts bäbisfilt
vilka 14 åringar syr och broderar i slöjden idag
Undrar vad dagens unga gör i slöjden?
Berätta om du vet


Måndag och sy o virk o stickjunta
jag hade glömt hörapparaterna så Lennart fick 
rycka ut och rädda mej


morotssoppa med knaperstekt kassler
= rester 


så kom våra underbara killar från
Geddeholms allservice och städade
Hedda MÅSTE vara med oss på 
balkongen vilket hon inte uppskattade
de låter ju inne och de är folk inne
hon VILL/MÅSTE ju ha kollen
men nu är det som det är 
killarna ska få städa ifred


man kan tro att dom satt in ny diskho
men se de har dom inte 
dom har "bara" torkat den 
med sina magiska fingrar o trasor


kvällen vi fortsätter på restavdelningen
"Nästankålpuddingen"
var nästan godare nu 
eller så var jag hungrigare



fick inbjudan till 1 års kalas


Matte har allt stickat klart för idag




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Dessa hörapparater....jag har tappat en toppplutt och har bara kunnat använda en apparet,totalt värdelöst men jag hoppas att dom nya plupparna kommer med posten idag✊️