mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 11 oktober 2023

ibland blir det fel och då får man göra det rätt


lite morgonmys med Husse


ibland blir det fel och då får man göra det rätt
den här boken skulle ha lämnats på
bibblan i Tärnaby
men jag läste ut den här hemma i Västerås
så nu får jag anlita Post Nord 
Vist är det dumt att man inte kan lämna in
boken på ett bibliotek här och få den dit 
ja ja så är det 


Lennart kör en gryta äppelmos till


det stod korv till lunch
och fiskbullar till kvällen
men korven var så himla frusen
så vi bytte 
fiskbullar i dillsås blev det
korven ligger på upptining 


har börjat läsa den här


dax och stiga upp efter middagsvilan


Var till Lotta på Yarn o Garn 
och köpte garn till Olas tröja



inte alls de garn som står på mönstret
då jag tyckte de var för tjockt
men Lotta räknade om och fixade
så nu ska vi se om de inte blir bra de 
här oxå
kan säga att de svarta är inte så svart
i verkligheten  



sen en sväng ut på Erikslund
de var lite som skulle handlas o fixas
först in på City Gross och 
stödhandla
sen fick Lennart gå in på Clas O
batterier o genomskinliga sopsäckar



slog till med fika på The Coffee
en semla= bakelse
med äppelkompott o vaniljvisp
i winerdeg


och så väntar jag lite till


Lennart är in på skoaffären
men han hittade inget


väl hemma blev det 
avfrostning av frysen
och städning i fryslådorna
välbehövligt 
grönsaker i låda
matlådor i en låda
saft o sylt i en annan
och en hel låda med svamp
och översta facket med bröd


här sitter Hedda och jag och bara myser 
medans Lennart fixar med frysen


stekt falukorv och stuvade morötter
de är grejer det


i kväll kom jag i alla fall ihåg
att de är kockarna kl 20 på TV


HIPPELIGRATTISHURRA
i dag fyller Anton 27 år
och lilla Sigga är nu 5 veckor
fina grabbar


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nu blev jag sugen på falukorv 😉