mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 16 oktober 2023

Agria kattparad 😻🙀😻😼😽


började med kuren idag
tabletterna luktar o smakar 
som det lukter på lasarettet
kan de vara nyttigt ⁉


på förmiddagen kom en man från
Skultuna hembygdsförening och 
hämtade småskrifterna jag hittade
han var så nöjd o glad


mycket hittar vi ...
allt är inte av antikvariskt värde 


stekt ris med kyckling till lunch


så var det dax för Hedda att vara med i 
Agrias kattparad
man skulle fota katten när den promenerade
och för varje katt som är med och skickar in 
bild skänker Agria 10 kr till 
katthem i Sverige


Hedda hade ingen större lust att promenera
på egen hand


MEN i sin korg på Carl Oskar 
där gick det bra


tänk att man alltid ska ha ont nån stans


hur lätt är det att lösa korsord
men den katt mitt i tidningen
INTE ALLS meddelar Husse


han övergick till att bli arkivarie


går i genom gamla papper


och sophögen växer
de mesta läggs faktiskt i sopsäcken


en klassiker till kvällen


och solen går ner i vårat kök


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Katt eller hund på tidningen känns igen��Örjan kör ,Du skall inga gudar ha jämnte mig,alltid i fokus��❤️