mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 6 oktober 2023

HURRA JAG VANN .....💰


min nya tavla i "luffarslöjd"
har fått sin plats
Köpte den när Helena öppnade 
kafé Ryfjället
heter konstnären


ja men då drar vi till tvättstugan
 tog ALLA Lennarts skjortor
tyckte de luktade lite unket i hans garderob
och det är mer som ska till TGVS oxå


vi var helt ensamma i tvättstugan
så vi körde 6 maskiner på en gång
finns 8 i tvättstugan


och så fick alla torktumlare jobba
+ ett torkskåp


medans maskinerna jobbar
sitter vi här



korsord stickning o frukost


man hade ju kunnat gå på gymmet som oxå ligger här
men jag har skam till sägandes inte varit dit någon gång

på minder än två timmar så var vi klara i dag


NJA...riktigt klara är vi ju inte förstås
vissa skjortor behöver strykas
men de får bli en annan dag


i dag blev köttfärsröran en böngryta


men kolla här
Jag har vunnit ett presentkort på 500 Kr
att handla för hos Stadsmissionen
för att delta i tävlingen
berätta om ditt bästa köp på secondhand
och jag skrev om skåpet för 50 kr 
köpt hos Västerås stadsmission 
som förvandlades till en katt-toa  
att köpa ett nytt liknande kostar nästan 1000 kr
 

bestämde att vi skulle ta en utflykt 
för eftermiddagskaffe
vi styrde till Åskebo gård
har inte varit där 
så det var premiär 
så att säga
Parkeringen än hästhage eller va de kan heta
inte en hage där dom äter utan där dom 
springer runt
Nu avslöjar jag mina hästkunskaper



vi tog en snickerskaka o två kaffe
kakan var magiskt god
MEN SÖT



vi ska alltså inte ha Hedda med nästa gång
hon är ju ingen hund


kunde inte låta bli att fota alla 
vackra dahlior dom hade utanför









återkommer kanske redan på söndag
vi får se vad grannarna säger


och så var de sakerna till TGVS
en gammal bad/morgonrock för barn
behöver fixas till lite innan jag lämnar
iväg den 


blev en hel del kläder som ska ner
dock inte Hedda och inte den filten som hon sitter på
men filten jag gjorde klart i går får följa med

jag blir så glad i ❤ av att mina saker kan komma
till nytta och inte bara slängas
och ni förstår nu finns det ju lite luft i garderoben
FAST de mesta har faktiskt inte hängt i garderoben
här i stan utan i stugan


ärtsoppa eller mer stuvning med falukorv
och ostmacka


och så kvällens TV


 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni hade en dag med många aktiviteter. Fina blommor du fotat.

Ellinor Blomqvist sa...

Grattis till vinsten👏Fikautflykt är alltid trevligt👍