mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 13 oktober 2023

jag har träffat SIGGE ❤❤❤❤


Lennart ska med Daglediga på utflykt
och kolla fåglar 
termos macka o mandarin
kikare o kamera 
nu klarar han sej


Hedda och jag klarar oss oxå
MEN oj va balkongglaset är skitigt
de ser jag på fotot 
ja ja solen lyser ju ändå igenom fortfarande


NU SKA JAG TA TAG I SKÅPET
vad ska vara kvar och vad ska skänkas
man behöver inte 5 uppsättningar
påslakan när man kan tvätta
var fjortonde dag
så iväg till någon som behöver


och in med lådor med garn i stället


men jag behöver fler lådor 
om jag tar den minsta får jag rum med
två av dom jag har och en liten emellan
ringer till Lennart han får fixa på hemvägen


Den katten kan sova...


när man kliar Hedda på huvudet 


spinner hon höggt


och faller i trans ...



lite mallig mitt namn på affischen
pyssla med Måd står det
och det är jag det 


så var det dax att åka till Tillberga
och överlämna lite gamla verktyg
från min pappa o min farfar
Anton samlar på sånt 🥰 


och så fick vi träffa lilla Sigge
vårat barnbarnsbarn nr 10


oj vilken JÄSP 
de betyder att främmande ska gå 
eller hur 


när vi kom hem fanns det godis på min 
rullator .....tack Riikka 


i kväll är de Mannerström som bjuder till bords


de är perfekt mat att ta till så där 
när man inte vill/kan laga mat själv


funderar på nya sängar
får åka till Valskog o kolla
innan vi bestämmer oss
man MÅSTE ju provligga 






 

Inga kommentarer: