mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 26 oktober 2023

Baka eller Fixa ❓


inte behöver jag alla dessa vaser 
de får bli loppis
och så ringer jag en vän
jo då vännen kom och fyra vaser försvann 


fiskbullar a la Lutfisk
de är så himla gott


här ska bakas❗ ..... 
eller vad man kan kalla det 
fixa kex blir nog bättre 


klipper libabrödet i kexstora bitar
penslar med olivolja
har på lite flingsalt 


gräddar i 175­°
till dom är "kextorra"

goda kex för nästan ingen peng alls



pasta med en sås på taggsvamp
ser lite blekt ut men mätta blev vi
förstärkte med riven ost o jordnötter


i billiga lådan hittade vi den här
pastejen med karljohansvamp
den fick föja med hem 


och i kväll hamnade den på mackan
det smakar verkligen karl johan
de trodde jag inte 
➕ för det


kvällens TV
Världens bästa veterinär 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Jösses vad man samlar på sig men det blir ju bra om det gläder någon annan👍