mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 1 oktober 2023

Med glass som muta.....


Nu är det inte morgon mellan fjällen
nu  är det morgon mellan husen
go morgon på er


frukost i vårt extra rum
balkongen


byggjobbarna har ställningen kvar
ska vist bort i veckan
vi får se
Huset är i alla fall rappat o rött
så fint


Hedda finner sej väl 
tillrätta även i stan


oftast ligger hon där vi/jag är


kassler o potatis till lunch


så blev det vila med ljudbok
den är så underbar
det är en katt som är huvudpersonen
och som berättar 


medans jag lyssnar/sover
fixar Lennart matta på lilla balkongen


hur snyggt blev inte de här⁉


så åkte vi till Sura och hämtade
lite av sakerna Pärzon tog med 
från AndersGeorgs
dom skulle vara barnvakt till
Jack när Niklas o Elvira skulle
ha lite egentid


Jack var väll kanske av en annan uppfattning


men med glass som muta
blev livet lite gladare

Vi packade bilen full 
huva va grejer 
VAR ska allt få plats....


hämtmat blir det till kvällen
blir nog pizza i morgon oxå


Lennart tog en kebab


halv sju försvinner solen


jag tar risken
Tillbaka till Hemsjö
läser jag just nu
en lånebok från 
bibblan i Tärnaby 
som kom med hem
får sända den med posten
när jag är klar

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ni har så fina balkonger👍