mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 23 oktober 2023

en vissnande nyponros 😉


så är det 
Murar o rädslor är av ondo
broar o förtroende är bra mycket bättre
mer kärlek till folket


i går sa jag att vi skulle baka mandelkubb
i dag på förmiddagen
men så började jag kolla i skåpen
och det blev rensning 
lite till TGVS och lite till Stadsmissionen
och lite till en låda som det står LOPPIS på
vi tänker nämligen ha loppis här på gården
när byggjobbarna är klara


hitta den här fula nötknäpparen


gjorde ett bildsök och den var ju värd en massa pengar


de här fatet behåller jag nog själv


ser att de står GANTOFTA
men jag läste förstås Garntofta 


sylta till lunch
och sen en snabb vila


för på eftermiddagen åkte vi med
kaffekorgen till
Elsa i Tillberga


en dam med den hedervärda åldern av 102 år
de är ju lite svårt att greppa 
hon är helt klar i huvudet minne som en häst
men hörsel och syn är de sämre med

''
Kassler o spenat
stekt potatis o ägg
blev kvällens mat


något senare blev det Glass
vilket Hedda uppskattade


och även matte


nyduschad och fräck som en nyponros

en som håller på att vissna viserligen
men ändå


Så tyckte Hedda att nu är det slutstickat
för i kväll för hon ska ligga
i mattes knä


Var tog djuren vägen?
de var ju massa djur nyss
och nu är det reklam??


fick en blid på lilla Sigge 


och på unghögen från Ramnäs 

det värmer en gammelfarmors hjärta 

 

Inga kommentarer: