mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 29 februari 2024

vilken grej....dragspelskort


VÅR säger meteorologerna 
så då tror vi på det 
När vädergubbarna säger det då har 
dygnsmedeltemperaturen varit över 0,0° 
sju dagar i följd
och så har det tydligen varit nu
HURRA HURRA
 

dagens lunch


där var det en bokhylla förut‼️


i dag är det ONSDAG
och då blir de PYSSEL


stora och små



lite knepigt men kul....


jag ser att jag målat lite fel
men strunt samma
principen på dragspelskort syns ändå


vist blev de lite häftigt




så där ja nu ska den stå där i 175° en timme


men så gott de blev och med dom
ugnsrostade rotsakerna till
såsen blev så god så den kunde man 
ha ätit med sked ❤️


har beställt tyg till nya gardiner i rummet
blir bra att sätta upp när Puts Johan varit här 
den 19 mars och skrubbat våra fönster
som inte varit riktigt tvättade sen före
renoveringen ... flera år med andra ord 




så jag stickar på med sjalen 
min tröja ligger så bra i korgen och väntar 
på sin tur




så ser vår onsdagskväll ut 
Farmen
kockar
och gänget från Köping



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Nytvättade fönster,nya gardiner och vår,nått att se fram emot👍Önskar dig en fin pysslardag❤️