mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 2 december 2021

1 december är KALL dag


1 december 
och man ska ha en JULKALENDER


frukost till första avsnittet 
på TV kalender
få se vad de ger
vinter i alla fall


så var alla trådar fästade


jag är 
JÄTTENÖJD


i dag är det bitande kallt
tur det är vindstilla
men termometern håller sej
strax över -30°
lite väl kyligt 
enligt mej


hade sås kvar sen "lutfisken"
i dag förvandlades den till
senapssås till köttkorven


Hedda och jag har sovit en skvätt
nu kommer hon med sin kompis
och tycker jag ska stiga upp


MEN matte med den lilla stickningen
en vante
blir jag ju inte varm.....
Matte fixar värme




bruna bönor till kvällen


var meningen att vi skulle in till byn
och lyssna på Maria Broberg
men va tusen -27°
kändes inte som vi ville ut


lyssnade på radions kalender i stället
om en hoppstjärt
ja ja vi får se vad de blir


Hedda adopterade 
axelsjalen hela dagen
det är inte kallt inne
men det drar lite



då har tunikan fått sej ett bad
och ligger och torkar


med balsam i vattnet
rätar maskorna ut sej 
och den blir lite finare


glögg pepparkakor
och vantstickning
en helt OK kväll


och eld i spisen
är ju ett extra ➕





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbara Hedda❤️Fantastiskt vackert hanverk,du är såå duktig👍Jag har skottat snö..blä men det är ljust och fint