mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 december 2021

Riktiga ullvantar


Hyacinterna kämpar på i olika 
klasser tror jag bestämt
köpa samtidigt och dom
såg ut att vara lika långt gångna


och jag kämpar på med vantarna


dagens lunch
stuvad vitkål o köttbullar


efter middagsvilan
ja Hedda gick upp från sängen
raka vägen till sitt lilla bo 
och somnade om
medans jag stickar vidare


och så helt plötsligt 
var även dom här klara
för tovning
men det får bli när alla paren är klara


Hedda har kollen även när hon "sover"
radarörat rör sej


Paj till kvällen
en med kyckling och en med köttfärs o ris
båda gjorda på rester


och så blev det provsmakning
av vårrullarna vi köpte på marknaden
så gott


ny vante på stickorna
Härligt blir det med riktiga ullvantar
till gästerna på soppköket


i dag fyller släktens minsting 2 år


HIPPELIGRATTISHURRA
bästa Emil
här med syrran Thyra



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En riktigt söt liten kille,grattis till honom❤️Våra djur sover bara riktigt på natten,övrig tid ligger dom på laddning😘🤗