mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 7 december 2021

så sugen... men inte just nu


men jisses så kallt de är i dag
nästan -30° hela dagen
tur vi har vår spis


kl är halv 11 och solen syns på andra sidan sjön



julkorv med lite kokta grejer
och en creme fraiche smaksatt med senap o örter


Hedda ligger till bords
hon gilla mina kex jag gjorde igår


och så lite fika till folket


bästa lilla boet 



ser inte så roligt ut
men det är så gott
kyckling i vild sås
= grädde, kalvfond, lingon, timjan 
och fixad i ugnen
toppad med lite jordnötter


blev lite kyckling över
så nu har vi en paj till


nästa vante ...tummen fattas men den kommer


Järbo har ett KAL med en vante varje år
blir lite sugen att hänga på
men jag tror jag väntar
spar i alla fall mönstret


hur många såna här SMS får man
jag har inga paket eller försändelser på G
om du vill sända mej ett paket
TALA OM DET
så jag vet
BLUFF o HUMBUGG
va du gör öppna inga länkar
i tvivelaktiga SMS


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Just nu dräller det in sådan skit plus massor av förfrågningar på Instagram,slänger allt utan att öppna,blir bara så trött🙈En gång nekade jag en kompis,missade hennes namn i irritationen men hon förstod och skickade ny förfrågan👍Minus 17 här idag,alldeles för kallt för små Örjantassar,skulle bli betydligt varmare i morgon🙏🤗

Marie sa...

Nu har jag stickat mudden i järbos julvante. Svenskullgarn ska det vara, men det är hårt o strävt. Inte min favorit. Mudd som jag inte gjort förut, men roligt med lite nytt! Jag undrar vad du har för garn i dina fina tovevantar?