mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 december 2021

Bakade kex.....eller nej de gjorde jag inte men nästan


bästa mackan till frukost


andra advent i dag
så det blir en tur till kyrkan


så var åter avspärrningarna på plats
SUCK





Karl predikade
om det lilla senapskornet


 två fulla duklag vid nattvardsgången


Jan spelade


och Sigrid assisterade vid nattvarden


har sagt det förut
vill aldrig att Karl ska sluta spela
han är så himla duktig
i dag spelade han både till psalmer
och ett postludium  


utsikten från kyrkan
det var en halo men den fastnade inte på bild


lånade en bild av Karl som
är tagen från Församlingshemmet
just när gudstjänsten var slut
det är vackert i byn


en liten adventsmacka när vi kom hem


det är lite kallt i dag
men vi eldar i spisen i alla fal
men Hedda gömmer sej


köpte ju nya härliga tunnbröd på marknaden
hittade några gammal 
JÄTTEGAMMLA i frysen
hårda i kanten och isiga
Men inte kund jag slänga dom
utan penslade med rapsolja
på båda sidor
strödde på flingsalt
skar i stavar
och gräddade dom i 200°
tills dom blev "nya" kex


så då var damvantarna klara
bara att lägga upp till nya


"lite" kallt är det


bara att krypa ner under täcket o filten


 

4 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

En kall men vacker advent🕯🕯

Marie sa...

Så högtidligt med advent i kyrkan!
Idag har jag börjat sticka på Järbos julvante!Spännande!

Mådde sa...

Är lite sugen SPAR mönstret i alla fall

Marie sa...

Vad är det för mönster?