mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 17 februari 2024

Buorre Viessom ❤️


här börjar dagen i dag


har en bok med som tidsfördriv
gick ju rätt bra bara TRE stick
men det tog ändå nästan 30 min 
innan hon fick till det
först leta sen sticka utan resultat
så leta igen
på med värme och sticka 
inget resultat
men så till slut fick hon till det


7 rör blev det och nu MOT
FRUKOSTEN


oj va hungrig jag var
han få i mej halva muggen kaffe
och halva leverpastejmackan
innan jag kom på att fota

tyckte att jag fått ont i armvecket
där hon stuckit ....har aldrig hänt tidigare


åker och handlar på COOP vid röda torget
armvecket värker


och när vi kommer hem ser jag
en knöl i armvecket
inte undra på att de gör ont


ja ja knöl eller ej
lunch måste vi ju ha 
och det står korv o stuvade makaroner
på matlistan 
så då får det bli det

 
dax för ❤️-punkten igen då


vi fick med våra fyra låter 
jag önskade 
But I do med Clarens Frogman
Putti Putti med Jay Epas
liksom låtarna från när 
Lennart och jag blev ihop1961
han önskade
Hallo Mary Lo med Rick Nelsson
oxå den från 61
och så sygg han var Rick ❤️🤣
Daydrems med Lorin Spoonful 
de var vist mitten av 60 talet
Ola hade fullt upp att leta fram 
vår önskemusik
kan säga att den var nog inte i 
Olas smak *fniss fniss*


Lennart fick sej en semla till kaffet
jag tog bara kaffe


här sitter vi och har trevligt värre


och så blev det "lite" eftersnack


kyckling på matlistan


och kyckling blev det 
med nudlar o grönsaksmix
sesam olja och japansk soya
toppat med jordnötter o sötsur sås


har några tavlor av Lars Pirak
och på två han skrivit lite text på baksidan
jag tycker de är lite kul


Buorre Viessom = önskan om ett gott liv(Bra liv) -
Hierge Dålvat = Härken travar ( Härkens väg).



ällu värre råb´dan =
renhjorden springer på fjällkanten/sluttningen


kaffet är nästan slut i koppen
och sockan är nästan klar

på tv var det 
Muren o Carina Bergfelt 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En mysig dag igen,bortsett från blodsugande ❤️