mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 21 februari 2024

darrig o tom i huvudet ⁉️


en sväng ut till City gross o "stödhandla"
en låga med grönt för 15:- kg är ju inte så illa
i dagens läge 


dagens lunch för mej... ja mackan är min
Lennart fick uppstekt pannkaka när vi kom hem


nu ni är det grejer på G
ska sticka och valka/tova en kofta
till mej


köpte semmelbullar 


de ska vara STORA hål så det går i MYCKE fyllning


pling i luren
det var Oskar läkaren som ringde
och talade om att alla prover var BRA
och att reumatologen inte ville ha mej
värken i lederna var säkert artros
och sjögren ... enligt blodproverna
så jag blir kvar på VC 
bara att knapra värkpiller 
inget att göra åt med andra ord


Kjell o Gunilla kom upp en sväng
så nu är semlorna uppätna


ja inte alla då förstås.


första provlappen stickad
det ska bli en till
så ska den ena tovas
och sen ska jag räkna ut 
hur mycket den krymper
och utifrån det räkna ut hur många
maskor det ska vara i koftan


kände mej darrig och konstig
ja men va tusan jag har ju inte
ätit någon mat i dag
det går bara inte
jag blir helt vimmsig
och tom i huvudet
svårt att räkna maskor t.ex
så de fick bli en macka
med potatismos o köttbullar


Farmen


och atlanten var kvällens underhållning



de är kul när ni skriver en kommentar
och ännu roligare om ni talar om vilka ni är
puss på er







 

3 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Kroppen talar tydligt om när den fått för lite eller fel energi💪🏾men vi är ju bara människor 🤗

Anonym sa...

Lätt och glömma mat när man har trevligt. Kerstin Andersson

Anonym sa...

Ja eller att man tar en macka och tror de räcker och sen en halv semla ....inte smart MEN nu är det en ny dag 😉//Måd