mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 30 april 2024

60 årig vänskap


har borstat Hedda
ja vet jag borde göra det oftare
de förstår man när man ser hur
mycket päls hon fäller
men nu blev det gjort i dag


så iväg till ❤️-punkten
och veckan kan börja


pizzan som var kvar sin i går
lika god i dag om inte godare


och så vilar vi Hedda ligger här på balkongen
och jag tar min tupplur i sängen


sen sväng ut till City Gross och veckor handla
avslutade med varsin korv


hem och mysa på balkongen
men kan ju inte låta bli liksom


hittade den här i "billiga lådan"
så det fick bli den till kvällen


Hedda håller sej till solen
och den sken länge länge 
man tror inte riktigt de är sant


var med på Karlavagnen i kväll
ämnet var vänskap över generationsgränser
och jag berättade om min vänskap med Tant Elsa
jag var "elev" och hon var kocka på Parkgården
i Tillberga .. vi började samtidigt
två vilsna själar kan man säga
och vi fann varandra på en gång
jag var17 år och hon 43 år
en vänskap som hållit i 60 år





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Underbart idag njuter vi🤗☀️