fredagsmys
fniss fniss
älskar den där hängbjörken
en kruka utanför
tvättstugan
indiska linsgryta
uppstekt pannkaka
en vila med högläge för benen
har varit ner på stan en snabb sväng
nu har jag hämtat mina glasögon
Nu ska ni få höra vad som hände oss idag.
Vi bor ju på IKEA och idag kom en farbror
och plockade upp oss fem...
vi ville förstås INTE följa
med MAN SKA INTE FÖLJA MED
FRÄMMANDE MÄNNISKOR
de har vi lärt oss....
Men farbrorn talade om för oss att vi var UTVALDA
Vi stretade emot
Då talade han om Hur utvalda vi var
Först skulle vi få följa med hem till hans fru
Hon skulle fixa kläder till oss
Vi skulle på skolväska med skolbok ...var de sant?
Jo han visade bilder hur det skulle bli
Det bodde redan 15 nallar hos dom.
Senare i sommar skulle vi få åka till en tant i Skåne som heter Kajsa
och där skulle vi få träffa ännu fler Nallar
Alla nallar har också fått namn...Å ..då vill vi följa med....
Men det slutade inte där vi skulle få åka ända till Ukraina
och få var sitt barn att tycka om ...
MEN DET LÄT JU UNDERBART
så vi följde med glada i hågen
Vinkade till Surikaterna
som satt sej tillrätta i väskan och trodde dom skulle få följa med
så dom får vänta på någon annan
den här lilla Pilfinken fick sej en
ofrivillig dusch
Ungen satt i busken
när "trädgårdsmästaren" skulle
vattna den omplanterade busken
och vattenstrålen träffade
den lilla stackaren
Nu sitter hen där och torkar i solen
sparrispotatis är lite svår skalad
så skalen fick vara kvar
och under såsen ligger en bit kyckling
lyssnar på den här serien
igen
minst tredje - fjärde gången
kan säga att den där Svakko-gurkan
är så himla god
man kan tror det är ett fängelse
men det är vår balkong
med kompostgallret för att
Hedda inte ska falla ut
















2 kommentarer:
Du är så fin i glasögonen 💕
Tack och jag ser till.om
Skicka en kommentar