mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 juni 2026

att vara utvald 💛💙


fredagsmys
fniss fniss


älskar den där hängbjörken 


en kruka utanför 
tvättstugan 




indiska linsgryta
uppstekt pannkaka


en vila med högläge för benen


har varit ner på stan en snabb sväng
nu har jag hämtat mina glasögon


Nu ska ni få höra vad som hände oss idag.
Vi bor ju på IKEA och idag kom en farbror
och plockade upp oss fem...
vi ville förstås INTE följa
med MAN SKA INTE FÖLJA MED
FRÄMMANDE MÄNNISKOR
de har vi lärt oss....
Men farbrorn talade om för oss att vi var UTVALDA
Vi stretade emot
Då talade han om Hur utvalda vi var
Först skulle vi få följa med hem till hans fru
Hon skulle fixa kläder till oss
Vi skulle på skolväska med skolbok ...var de sant?
Jo han visade bilder hur det skulle bli
Det bodde redan 15 nallar hos dom.
Senare i sommar skulle vi få åka till en tant i Skåne som heter Kajsa
och där skulle vi få träffa ännu fler Nallar
Alla nallar har också fått namn...Å ..då vill vi följa med....
Men det slutade inte där vi skulle få åka ända till Ukraina
och få var sitt barn att tycka om ...
MEN DET LÄT JU UNDERBART
så vi följde med glada i hågen
Vinkade till Surikaterna
som satt sej tillrätta i väskan och trodde dom skulle få följa med
Men Nallar till Ukraina är dom ju inte
så dom får vänta på någon annan

 

den här lilla Pilfinken fick sej en 
ofrivillig dusch 
Ungen satt i busken 
när "trädgårdsmästaren" skulle 
vattna den omplanterade busken
och vattenstrålen träffade
den lilla stackaren
Nu sitter hen där och torkar i solen 


sparrispotatis är lite svår skalad
så skalen fick vara kvar
och under såsen ligger en bit kyckling  


lyssnar på den här serien 
igen
minst tredje - fjärde gången 


kan säga att den där Svakko-gurkan
är så himla god 


kväll på balkongen
Lennart kollar fotboll


man kan tror det är ett fängelse
men det är vår balkong
med kompostgallret för att 
Hedda inte ska falla ut











 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Du är så fin i glasögonen 💕

Mådde sa...

Tack och jag ser till.om