mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 28 juni 2026

Sol o Måne 🌞😎🌕


så har hela dagen sett ut 


nu är Hortensian fin 
vid Norrbygatan 5
tycket de är så lustigt
med dess olika färger


i går hämtade jag min bit


och nu ligger den i grytan och ska in i ugnen


Lennart var ner till Torghandlaren
köpte smulbär o vattenmelon
och fick med en granadilla
till mej
den är så magiskt god 
så man nästan "svimmar"


mat när det är varmt 


vila med benen i högläge
när det är varmt 
och Cirkeln i lurarna 


eftermiddags fika 


Lennart har kollat SM veckan
jag kollade litet bangolf i alla fall


efter nästan 2 timmar i ugnen
blev köttet mört så t.o.m jag tyckte de var bra 
tänk jag har sett på många TV program om mat
att man slänger rotfrukterna som kokat med
de gör då aldrig jag
vist dom är mjukare än mjukast
men vi gillar dom ändå
har ju massor av smak 


Nallarna här
i dag har vi provat kläder
vi fick välja och så här blev det
vi har sett skolväskorna och böckerna
men dom tar vi när vi ska till skolan sen
när vi kommit till Ukraina



 Jag är ju en "gammal" Nalle
har bott hos det gamla paret ett tag
 I går kom ett gäng nya Nallar
och dom skulle prova kläder
jag hade en gul tröja på mej
som en av Nallarna blev så förtjust i
så Nallen fick ta den
jag tänkte att tanten stickar en ny till mej 
hon är rätt flink säger hennes gubbe 
så tanten stickar en jumper som hon kallar för
Yemenvästen till mej nu 
hon har stickat MÅNGA såna väster 
till barn förut men aldrig till en Nalle
nån gång ska var den första
och JAG får den första 💙
Nästa gång vi träffas har vi nog fått namn
// Nallarna 

PS det har ryktats om att det finns
halsband på nått som heter 
Hjärtpunkten ❣️


smulbär är gott det 
att bara äta som godis
tycker faktisk de är godare än jordgubbar 
för man tycka så 😎


Nattens Blodmåne
Även om det inte var en riktig blodmåne – 
den uppstår bara vid en total månförmörkelse –
var den magisk
  den röda tonen berodde på att månen stod mycket lågt 
på himlen och ljuset färdades genom jordens atmosfär
den är hur som helst 
MAGISKT




 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Så får man tycka👍