mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 22 juni 2026

Fy va de lutar 🌞


vilken kyrka är jag idag?


en mycket ovanlig vinkel....


så här brukar det ju se ut


och vist är det HUBBO 






det finns präster 
och så finns det Präster med stort P
Lars Lind är en med stort P
tycke jag



vet du vilken psalm det här är ?
vi sjöng den i dag i gudstjänsten 
 

tårta kvar sen gårdagen
smaskens som Pentti varg skulle sagt 


har inte tänkt på det förut 
MEN trädet växer I muren 


 älskar mossa


här hemma upptäcker vi ett 
FEL i rabatten 
dom har planterat 
HUNDÄXING

Foder till djur
En av de viktigaste användningarna.
Odlas till hö, ensilage och bete för kor, får och hästar.
Ger hög skörd och är näringsrik när den skördas tidigt.


här blev det i alla fall människorfoder
en god köttfärsröra och uppstekt potatis
när man kommer från kyrkan har 🕐
passerat lunch och jag är hungrig
nu ska de gå fort  


i dag är det sommarsolståndet
den dag vi borde fira midsommar o Sveriges nationaldag
om ni frågar mej
ja ja nu gör vi inte det
MEN DET LUTAR
alldeles förfärligt 
tänk om det tippar över 🤔
i dag är i alla fall den längsta dagen på året


eftersom det lutar så infernaliskt 😉🤣
tänkte jag de är bäst att lägga sej 
så man inte faller 
lyssnar lite på tantporr en stund
innan jag somnar


Jordgubbar, vattenmelon, päron, äpple,
nötter och russin


och en skvätt grädde
och så lite kaffe till det



Enköpingstorsk till kvällen
kanske inte ser så gott ut 
men det är himmelskt 


nu fick nallen en tokluva 
som passar till tröjan


hade rent glömt att jag köpte gurka innan 
midsommar Gurka som skulle
 lägga in på nått sätt
 

 


nu ska dom stå till i morgon
när jag ska sila av lagen
och hälla tillbaka den igen
men då på lite mindre burkar


har skrivit förut om dessa godingar
fick i smak box sist


kan säga med god ost blev det en
    RIKTIG HÖJDARE 


nu ska jag sätta hjärnan på prov
tänker försöka få till en overall
till nallen 


 





 

 

 

 

 

 


 

 

 








 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Det lutar så jag blir yr i mössan!