mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 20 december 2017

19 dec 1923..... 7 mars 2005


i dag skulle pappa fyllt 94....
här står han inne på Sjölanders 
när dom låg på Källgatan
vi bodde ju där
halva huset stod på verkstadsgården

vår älskade båt Arkina

pimpeltur på Mälaren

nätlägg på Gäutan

 i dag har det varit dimma hela dagen ...


 så där jag Nu har han fått för sej att han ska fixa till balkongen
inte en dag för tidigt
dessa plattor är liksom bara SKROT
plasten under har vittrat sönder

 lite fågelbajs får man räkna med när man 
ger småfåglarna frön på balkongen

 hade kebab kvar och kycklinggryta
då blev det kebabkykling 

 så åkte vi till andra ändan stan för att inhandla en sådan julskinka
hade tur för dom hade bara fyra kvar
men jag skulle ju bara ha en så det var lugnt
men jag får säga att ICA Sjöhagen var en fin affär
har inte varit där på ja ska jag tro 35år 
har liksom inte haft något ärende
ja ha nu är det brädgård i trappan

 koldolmar är ju aldrig fel
inte i kväll heller

nu ska vi se om jag får till den där tröjan jag började på i höstas
näverstickat framstycke och "vanligt" bakstycke och ärmar

för 14 år sen  tog jag ett beslut
JAG VILLE LEVA
Med pappas hjälp kunde jag göra en GBP operation
7 mars 2005
(fick bekosta operationen själv,
då väntetiden var så lång
och dom inte tänkte operera folk över 60 år)
Jag tog tag i min övervikt
från 135kg till 60-63kg där jag står i dag
det var ett av dom viktigaste besluten jag gjort i mitt liv
Men hade jag inte gjort det hade jag inte suttit här i dag
Tack Gud för att du bar mej
i detta svåra men ändå lätta beslut
och TACK Lennart som stått ut med mej i all min vånda
och alla tuffa år
utan dej hade de inte gått
PUSS PÅ DEJ GUBBEN MIN

Inga kommentarer: