mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 6 december 2017

87 mil i bil... det går de oxå

 ja de här är ju bilden jag INTE vill lägga ut
Nu åker vi FRÅN stugan....
men så är det ibland blir det inte som man vill
och så var det nu

 vinter är det och vi säger nu njuter vi 
för sen vet vi inte när vi får se vinter igen
inte så här på riktigt

 framme hos Hannah o ungarna

 dom var hemma och förkylda

 Dexter vaknade inte ens medans vi var där

 även Bettan ville ha lite fika

 men Gammelmorfar då inte tusan vill jag ligga


 Lennart fick den stora äran att läsa dagens brev från "Nisse" 
Nisse viste ju inte att barnen inte varit i skolan
så han skrev och frågade hur som haft det i skolan
och att nu var det dax att göra läxorna 
och att Stella skulle få en läxa av mamma 
Han är klurig den där Nisse

 Lyckat kort på oss tycker jag

 Många renar var det

 och så kom det fler

 och jag stickar vidare
dagen är ju kort även om jag sitter i bilen länge
måste skaffa mej en pannlampa eller nått

men så var det lite ren igen då

 Lunch på Nipan så klart
jag tog lite lätt 
det fanns bruna bönor o fläsk oxå 
men efter att ha ätit upp det jag tog först 
så var jag nöjd... tog bara lite mer mango o keso

 i Kramfors kom dimman 
Men den var bara en liten stund just runt kramfors 

 det blev en fika i Sundsvall på macken där
var så kulet ute att det blev inne och inte bakluckefika

 i Tönnebro hade månen kommit över kanten

 brukar bara fika här min i dag slog jag på stort
en tacopaj 
tror nästan det var en hel rödlök i alla fall en halv

så var vi då hemma... kaffe, apelsin och post

1 kommentar:

Ellinor sa...

Välkomna hem,även om det är mysigare i stugan!Det blir nog bra hemma också🍀🍀🍀Bilden på er och lilla barnet är underbar❤️❤️Kram Ellinor