mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 22 december 2017

invigning av balkonggolv och ström i kroppen


 dagen börjar med ett besök på lasarettet
nu gäller det att hålla tassarna varma
och det är ju inte riktigt min grej
skall kolla nervbanor i händer handleder och armar
kopplades till en dator och så körde hon ström genom armen
fingrarna hoppade vare sej jag ville eller ej
rätt läskigt men det gjorde i alla fall inte så ont
bara lite
tog en timme och sen ska resultatet till Uppsala och vända
så svaret lär vänta på sej
det är ju HELG

fick order
1 håll händerna varma
(hur lätt är det med Raynauds syndrom)
2 böj händerna inte varken framåt eller bakåt
3 lyft eller bär inte tungt 

 eftersom det är torsdag....
 fläskpannkaka är inte så dumt

 det sista finliret med balkonggolvet
 kolla så snyggt

 invigning med glögg...

 blev lite fiskbullar till kvällen

 har nu talat med min tandhygienist
och den här tandkrämen är PERFEKT till mej
så bra då borstar jag på 

 blev så sugen på Gáhkku, 

 25 g jäst
2 ½ dl mjölk, fingervarm
1 msk strösocker
75 g smör, rumsvarmt
1 tsk salt
67 dl vetemjöl
ev. 1 msk brödkrydda
Smula ner jästen i en bunke och tillsätt mjölken. 
Rör om tills jästen lösts upp.

Tillsätt strösocker, smör, salt och vetemjölet, lite i taget. 
Knåda allt till en smidig deg. 
Smöra eller olja in en bunke och lägg i degen. 
Täck den med plastfolié. 
Låt den jäsa i ett varmt rum till dubbel storlek, ca 1 tim.
ta upp degen på mjölat bakbord och knåda den en stund. 
Dela degen i 8–10 lika stora bitar 
och kavla ut dem till rundlar, ca 1/2 cm tjocka.
 (Värm upp en torr gjutjärnspanna och stek rundlarna 1–2 min på vardera sida) 
eller grädda på varm plåt i 275°



vad tror ni Måste nog provas

1 kommentar:

Ellinor sa...

Låter helt omöjligt med händerna��Hoppas att dom hittar en bättre grej,dina händer är ju ditt jobb❤️Kram Ellinot