mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 12 december 2017

Mitt hjärta mitt allt....

 i dag fyller han år
min stora kärlek
han  som reser mej när jag faller
som alltid står vid min sida
han som gett mej två underbara barn
han som alltid finns för mej 

så har han gjort sen vi träffades
en dag i juli 1961
Min älskade MAN

 av mej och Björn fick han/vi gå på julkonsert

De mycket rutinerade musikerna i Orsa Spelmän möter Tina Ahlin, 
en artist och musikant på piano, dragspel, gitarr och munspel, 
och Jonatan Stenson, gitarrist, sångare och bluesinspirerad låtskrivare. 
Med på scen finns också Gotlands Brass som har en stor flexibilitet genremässigt 
och gärna blandar gammalt och nytt. 
Ett program med mycket av Orsa Spelmäns musik
 men även musik av bl a Allan Edvall, Olle Adolfsson, 
Nils Ferlin/Lillebror Söderlund, Benny Andersson m fl. 
Kryddat med en del jul!

 jag skulle lämna tillbaka lite böcker
vi passade på att fika och läsa VLT

 Mallan kom förbi arg som ett bi
för att hon inte visste att banken hade flyttat....

 en sväng förbi Pärzon o Rossan

 Pärzon är svårfångad med kameran 
men ibland går det att smygfota
fniss fniss
 men fy va ni är tråkiga tyckte Rossan och la sej i soffan

 paketöppning....

 hittade stroganoff o ris o köttbullar o två potatisar 
blev vad man i Kambodja AMOK

en bra dokumentär om Feldin fick jag inte missa
vilken klassresa och vilken man
som kunde hålla kvar sitt "jag" 
jag beundrar honom 

1 kommentar:

Ellinor sa...

❤️❤️❤️