mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 5 december 2017

snabba ryck...

 En tur till "utlandet"
snö o snörök
inte kul'
stannade till vid Gränsen
för att befria bakrutan från snö

 Men väl nere i Mo i Rana var det bättre väder

 lunchen ... vi delade på ett "macka"
vi fick var sitt bröd och halva pålägget
men oj så mycket det var
men köttkaka med ost o bacon 200g 
och en rejäl klick med gröna ärtor
jag orkade inte äta upp min halva ens

 så var det dax för julklappsinköp...
Norrmännen åker till systembolaget i Sverige 
men vi åkte till vinmonopolet i Norge 

 en fika på FICA

helt perfekta små 
saffanssemlor

 Våran bästa Carina tandhygienist ringde när vi satt och fikade

 tur de inte var en stor semla 
för nu blev det bråttom 
fick en tid om 30 min
och vi är ju i Hemavan o fikar liksom

 Tandläkaren ligger på sjukan 
så det blir Carina som får styra och ställa

jag har en framtand som "känns" kostig
när jag knackar på den + att jag har 
STORA gropar i två tänder 
Men det var ingen fara med framtanden 
den blev röntgad och pillad på
groparna är gamla borstskador men dom var hårda
ingen karies
Ville ju inte vänta med detta till i mars
för tänk om det varit nått knas....

 och Lennart fick en tand slipad som kändes obehaglig
en som Annika lagade sist vi var här

 kl är inte 15 än på Forsbäcksberget... 
men var är Ryfjället??

tänk va man hinner 
Lunch i Norge
fika i Hemavan
Tandläkaren i Tärnaby
och så hemma igen kl 15...

Det var fasligt va den här bilen
drar upp snö på bakluckan

 Så var vi då hemma med julklappsinköpet

 Lasang till middag

 grannarna har lite ljusslingor här och där
ser så trevligt ut
 ja de är gulligt hos oss oxå

 den där supermånen är inte lätt att fånga


Inga kommentarer: