mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 augusti 2018

Buller o Bång avsnitt 2

Frisersalong AndersGeorg
(ja vårat huset heter AndersGeorgs)
Bettan får kortare lugg

och Stella ... ja var är hon
fram eller bak..

men kolla där var hon

alla trolltovor bortborstade

jag syr en haklapp till Bettan

Blev ju bra det där
och en mugg välling innan dagen börjar på riktigt

Gammelmorfar
och småtjejerna tar en promenad
medan dom stora fortfarande sover

Väckte dom  kl 10 
frukost i lung och ro 

så var det de där med VIRKA

hur håller man 
var ska tråden vara
vilket hål ska jag sticka ner i

korv i ugn till lunch

så var det dax för sommarkul 
på bibblan
RYMDEN var temat
Karin läser och berättar

så blev det mellis 

en tur till lekparken







måste vara Sveriges vackraste
utsikt från en lekplats

så blev det glass på macken innan det bara av hemåt igen
även där en underbar utsikt
nästan samma liksom
Ryfjället 
där borta där vi bor




så kom dom då hem
Rymden var temat p bibblan
och Dexter blev en robot från rymden

dom fick: 
en "resväska"
bokmärken
stjärnor
armband 
och liten pysselbok

och så lånades det ju förstås

Bettan hon roar sej hon oxå 



Dexter gav upp virkningen
övergick till att sy i stället
nått han är BRA på

och så ska ju även Stella fixa med nål o tråd
övning ger färdighet

vi hade en riktig syjunta 

Nyponsoppa o macka till kvällen

så var då Lovas sockar klara
och jag har börjat på Dexters andra socka

1 kommentar:

Ellinot sa...

Fantastiskta söta,fina,rara barn❤️Antar att ni njuter nu😍😍😍😍