mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 augusti 2018

laga mat är lisa för själen ... och för magen

våran unge herr domherre
är inte så snygg som sin far
dom brukar vara här båda två
men i dag fick ungherren gå ut själv

 köttbullar brunsås o lingon
en svensk klassiker till lunch

så var nästa frys avfrostad
det känns skönt

så var det dax för BIBBLAN
Jag har haft problem med mitt lånekort och nätsidan
jag kommer inte in...HJÄLP
Karin tänkte de är väll lätt fixat ... HA HA 
så var det inte
hon höll på i säkert 15 min 
Karin kom ingen vart hon heller
men nu så Med NY kod kommer jag in

så satt Karin på kaffet och vi läser lite 
Lennart tidningen och jag börjar på boken
Blev som vanligt en trevlig stund

 hämtade paket på Konsum
hösten är räddad

 köpte två kålhuvuden på  Konsum
när vi i alla fall var där och hämtade paket

(lite onda händer och handleder)

 ett vanligt och ett krusigt kolhuvud

 tror det blev 35 dolmar tillslut

inte kan vi vänta på dolmarna
det fick bli en skvätt makaronpudding som var kvar
nu är det nog slut på alla slattar i kylskåpet
finns några frysta kvar förstås
men dom är det ju ingen fara med
dom ligger där dom ligger
tills vi äter upp dom

 först få färg i ugnen 
20 min på ena sidan 20 min på andra sidan
sen nästan en timmes puttrande på spisen
dom blir möra och mycket sky till såsen

dom blev perfekta

och som alltid en pudding 
på resterna


 kvällens bilder från byn



 ja där bor vi 
det lyser i köket 
för jag är där

God natt från oss i
AndersGeorgs

Inga kommentarer: