mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 augusti 2018

Springtävling i nästanregn

 1 dl i varje påse motsvarar ca ½ liter färska kantareller
blir ju bra i vinter eller vad säger du Annaeva

 så drog vi till Hemavan och springtävling i duggregn
Tough Kidz

 tur man har paraply 
och långkalsonger

 så ska dom då ÄNTLIGEN springa
barnen som är 0-7 år 

 en massa hinder av olika slag
det är vatten från brandbilen
och träpallar

 däck som är djupa som benen är långa

 de här var lättare ...

skönt att ha mamma med och håller handen '
och ser till att jag springer i rätt spår

 så va det nästa gäng 8-14 år

 även här blev det en extra dusch av brandkåren


 Olle i full auktion i hindret som  Pappa fixat


 märkligt nu är däcken inte lika djupa längre
eller är det benen som är längre??

 de här gänget fick allt springa banan TVÅ varv
dusch två gånger 
kan tala om att det var +8° ute
så man behövde inte duschen för värmen


 Olle en duktig silvermedaljör

 stolt far o son

och där står jag 
som farmor i Hackebackeskogen


så var det dax för medaljutdelning
alla får plats på första plats på pallen

 man kan använda prispallen 
till annat är prisutdelning



 Minsta Sahlström visar att han kan han oxå





 pasta till lunch
låda från förra veckan
perfekt

 dom är är ju för goda
vet inte vad dom heter
men PLATTA persikor

 har ju kantareller !!

 men så gott 
får se hur Lennarts mage reagerar
den är ju inte lika förtjust i kantareller som Lennart

men så sakta det går.....
det är lite mer bök o knöl än "vanlig" sticknig
men jag ska göra den klar innan jag börjar med nästa projekt




god natt från Yttervik

1 kommentar:

Ellinor sa...

Duktiga barn,väl värda medalj👏👏👏Dom platta persikorna heter något på p,vansinnigt goda är dom,ibland äter jag för många och då knorrar magen😉Lagom är bäst