mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 4 augusti 2018

En blommtur...många bilder blir det

Det är väldigt lite fåglar i år 
men vi har sett enstaka individer av

Forsärla, Sädesärla, Koltrast, Blåhakehona, 
(nu vill jag även se hennes man) 
Skata, Järnsparv,Talgoxe, Grönsparv, Entita, 
Grå Flugsnappare, Bofinken, Domherre, Kråka, 
Korp, Skogsduva, Mås, Skrak o Rödstjärt 
och sen är det nog Lövsångare (men det vet jag inte säkert) 

och massa Ekorrar är djuren jag har runt knuten 
någon mus vid fåglebrdet
men dom tar Doris hand om
 .... och så lodjuret som vi sett på vägen nedanför Haralds
och vid båthuset 


här har vi blåhakshonan i alla fall

 nu sätter vi på tjockskorna och far mot Akkersvattnet

Dammen är imponerade

lika så FJÄLLBRUDEN
i år var den dock 
VÄLDIGT LITEN








inte lätt när man är stel och har ont
men med lite djävlaranamma så går de mesta










så slog kaffetörsten till och vi fortsatte in mot 

Kjensvasshyttan

men först ett besök på TOA
med fin utsikt 



dom hade byggt en ny altan med nya bänkar
de tackar vi för 


här förankras husen ordentligt
här ett båthus

Färden fortsatta till vägens ände
och då hamnar man vid Gräsvattnet




Alla äventyr tar slut så även vårat
på vägen hem köpte vi en limpa hos Janne
och tog ännu en kopp kaffe

svängde förbi vid Jokksbäcken
inte mycket vatten i bäcken
men turbinerna snurrar inne i turbinhuset


ett litet lekarge på trumman

Mat skulle det ju också bli i dag
pannkaka eller vad vi ska kalla det
rev i en stor potatis och en morot 
för att få till det lite matigare
och så stekte jag lite bacon till
mätt vart vi 
och gott var det

Lennart har lagat en gammal trotjänare
nu håller den lite till

kl är 22 vi har skymning men inte mörkt
utsikt från "ungarnas" rum på övervåningen

så var då den här dagen slut
och vi stänger dörren och säger god natt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tack för resan,den var trevlig👍😍