mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 augusti 2018

Buller o Bång avsnitt 4

 Förstår att du har undrat hur det ser ut i Yttervik kl 4 på morgonen
därför gick jag upp och kissade och passade på att ta en bild åt dej
*fniss fniss*
så nu behöver du inte fundera mera

 men jag fick inte sova så värst länge
innan den här lilla damen tyckte det var dax att gå upp
stax efter 6 klargjorde hon att nu är det morgon

andra sov till 9... 
att sova med flätor i blött hår ger vågor

morgonbestyr
varje barn får välja ut ett foto från gårdagen
och klistra in en en "dagbok"

 och potatisen är ju i källaren
så spännande

 Lova har hämtat ett gäng 
så det kan bli lunch

 30 fiskpinnar och 1 fisk


 fiskpinnarna  försvann i ett naffs
jag åt i alla fall bara 3
och Bettan åt ingen 
för hon orkade inte vänta tills fisken var klar

 Bettan och jag sov en sväng
då var dom andra var ute
plockade svamp

 och gjorde kottedjur



 lingonen ser ut att ta sej

fotomodellen nr 1

när dom kom in hade jag 
gräddat krabbelurer till mellis

 Dexter o Lova o Gammelmorfar
får på Bowling


 vilken tur det fanns st 48



 Stella, Bettan och jag var snällt hemma
och fixade klällsmaten

 vi fick lite kvar 
lägger i frysen till senare tillfälle

kl 20 var det dax för småtjejerna att sova
och det blev Bagar Bengtsson i kväll igen
(stackarn dör och blir begravd i en limpa)

Dexter har duschat och nu ska han slå gammelmorfar i Otello
dom vann varsin gång

kvällen avslutas med några kapittel
i boken Det blåser på Månen
om Dina o Dorinda
SPÄNNANDE VÄRRE JUST NU

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vill också vara barn hos er😍