mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 20 augusti 2018

Buller o Bång avsnitt 7

vacker morgon
BLÅSER visserligen men är uppehåll
en stund i alla fall  +8°
i dag har det regnat från blå himmel
eller från mörka moln
mycket märkligt väder


svårt att krypa när kläderna inte hänger med

Lennart behövde lite egentid
så han fick åka till Byn
behövde egentligen inte handlat men ändå

utsikten från macken
där borta bor vi i regnet


I dag har  Lilla My flyttat in i huset

 Dexter Stella och jag på en promenad
"lilla My" ville förstås inte följa med

har man inga egna strumpor tar man brorsans


vi träffade på en ren på vår promenad
Dexter konstaterade att den är DÖD

tänk om vädret varit varmt då hade vi kunnat bada

en regnbåge om än svag
kan tala om att vi han hem innan störtregnet kom

fick några svampar även i dag


Lennart kom lagom hem till Lunch
köttgryta med tillbehör

bakade några scones till mellis i dag
hade hoppats på  hjälp 
men alla drog sin kos

men sen att äta dom gick så bra
men god svartvinbärs sylt

Bettan fick risgrynspudding med lingonsylt hon


Tror Bettan tycker det är kallt i köket

även i dag har vi lekt
Gömma Nyckel 

medan jag lägger Stella o Bettan
tar Dexter o Gammelmorfar fram Otello
och kör några omgångar

så var det dax för högläsning
"lilla My" ville förstås inte höra
så då slapp hon 
Men jag läste för Dexter i nästan en timme

sen måste vi ha en liten paus
(kvällsmacka ville dock Lilla My ha)
för att sedan läsa en timme till
Dexter tyckte nog jag kunnat läsa lite till
för nu var det fasligt spännande
men kl har hunnit bli 22

GOD NATT kära VÄNNER

1 kommentar:

Ellinor sa...

Full rulledagar👍