mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 augusti 2018

Men vad gör dom på Forsbäcksberget?

Men fy så tråkigt
när jag ville ha gurka på frukostmackan
nyköpt i går....
syntes inget UTANPÅ plasten ju

nu ska vi fixa nått Lenanrt och jag

jag har virkat och han klistrat

min burk som jag lägger trådändarna i 
så dom inte ligger på golvet/marken och skräpar

fick en liten nåldyna till locket
så jag vet var jag har nåle
BLEV BRA

en klassiker till lunch


Men va hände
mitt när jag åt så började jag må illa
blev sjöblöt av svett och yr
Lennart fick leda mej till sängen
efter 1½ timmes sömn var jag bara lite knäsvag
så vi kunde åka in till byn i alla fall

och så var det forsbäcksbergets gåta

jord o plast o jord igen
dom slår in berget???

fick veta att dom gör berget "mjukare"
så dom kan ta bort räcket i innerkurvan????
jag fattar ingenting !!

så var det dax att hämta mina vantar som varit på utställning 
i vävstugan
Västerbotten dräll... så vacker
varför har jag aldrig lärt mej väva






så fick vantarna följa med hem

eftermiddagsfika ute...trodde vi ja
vi han sätta oss tillrätta så började det regna
inte mycket men tillräckligt för att vi skulle gå in

nya utmaningar på G

Plockade några svampar på vägen ner i dag

Receptet på svampsoppan 4 pers
1l rensad svamp
2 gul lök
2 buljongtärningar
1,3 liter vatten
1½ dl i mat (grädde)
2 msk smör
3 msk vetemjöl
vitpeppar
Skär svampen i mindre bitar.
Lägg svampen i en kastrull, stor nog att rymma soppan.
Förkoka svampen på medelstark värme tills vätskan har kokat in.
(i dag var dom så torra så de behövdes inte)
 Finhacka löken och fräs den tillsammans med svampen tills löken börjar få färg.
 Blanda vetemjöl o vatten och späd försiktigt under omröring.
Tillsätt buljongen och låt koka upp. 
Låt kokan soppan småkoka i 15 min, passera 
tillsätt grädden och låt koka i ytterligare 5 min.

tycket den soppan är så god
här toppad med köttbullar

tänkte mej julkllappar till tjejerna på soppköket

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är så kreativ så jag blir grymt imponerad,såå fina vantar❤️❤️Ta det lugnt i värmen!Kramen