mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 augusti 2018

några mil i bil

 Så var dom då klara 
mina handledsvärmare
stickade med näverstickning som teknik
pillrigt men kul
och vist blev dom snygga
TACK Bodil för hjälpen

 dimma i byn ... 


 så packar vi lite matsäck för att ta en tur
till grannarna i väster

 stickning o kikare är oxå med
ska börja på en socka st 45-46

 första stoppet 
Just på väg ner mot Mo i Rana

 vi skulle ju äta där vi brukar på Moholmen 
men där var det bara sett kafé nu
men så såg jag att det stod Lunsj på detta hus
på andra sidan järnvägen
Man får ju fara runt halva Mo för att komma dit
men det var det värt ...
BRA o TREVLIGT o GOTT

 vi tog en Lunchtalrik..på vinst o förlus
hade ju ingen aning om vad den skulle inehålla
vi frågade inte heller ...
😇
 och så fick vi detta
så himla gott
en tjock skiva omelett med rökt skinka potatis o paprika o tomat
på en stekt brödskiva med bea
och en rejäl portion sallad med fetaost 
jag hoppade brödet och bea
blev så mätt ändå

och det var dessutom en trevlig lokal
Vi kommer åter!

när man är i Norge finns det vissa saker man MÅSTE handla
ja daimen vet jag inte den bara slank med 
som Lennart sa

 kaffe på maten intogts
stax söder om Yttervik
ja det heter så  man skulle ju tro att vi var hemma
men vi är fortfarande i norge



fiffigt ett bord där man kan sitta med rullstolen
det har jag då inte sett i sverige
har du??

 nästa stopp var Laxforsen



jag blev så vansinnigt sugen på mjukgalss
när vi kom hem 
men inte tusan hade dom de på macken
SUCK
ja ja fick väll vara utan då

hemma blev det en låda från "förr"
hade korviugn kvar
förstärkt med svampen jag plockade i går

och hur gick det med stickningen
jo jag fick klar foten
nu är det bara skaftet kvar 

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Dom handledsvärmarna är grymt snygga👏👏👍👍😍

Glitzerblitz sa...

Prova fisksoppan nästa gång på Nr. 3. Himmelskt!!!