mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 31 augusti 2018

Sylt, palt o Doris vilken dag

 Trångt på restaurangen just nu
inga bord lediga 😍

 en tur inte till Janne o fikade
ett måste när man varit och handlat
så var det dax att hämta ut mina piller 
tur man är känd för jag hade glömt plånboken hemma
Dyra piller de där 6 kr pillret och jag ska ha 4 om dagen
det drar iväg ... men i dag behövde jag bara betala 1.50 st  för dom
högkostnadsskyddet är bra de

hittade en lott i fickan
måste ha legat där sen i våras
ja ja det var i alla fall ingen vinst
men det var lite spännande en stund i alla fall

 sena sena till lunch
men vi har NÖDMAT hemma att ta till

 efter middagsluren blev det  rårörd vinbässylt

 på 2 liter bär knappt 5 dl socker
blanda bär och socker
låt stå nån timme
rör tills sockret smält
fyll på burkar
då jag inte vill ha i konserveringsmedel
fryser jag sylten

 ja men det blev en stund ute i dag oxå 
om du undrar varför bordet står som som det står 
så vill vi inte att regnvattnet ska förstöra 
mer än nödvändigt ...
och så har Lennart fixat i solhörnan

 Palt i dag igen i dag på norrländska

 efter en diskussion på FB om hur kryddorna förvaras
måste jag visa min skaffetidörr
fiffigt är det

 och så kom vår älskade vän Doris på besök
hade en pirog att bjuda på
tog snabbt slut

när jag la in sylten i frysen
hittade jag lite pizza
blev ju gott till kvällsfikat

Inga kommentarer: