mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 april 2020

450 kr litern ❗


 nu töar det lite väl fort
Att man aldrig är nöjd

Vi tog en tur med bilen


 åkte till Gränslöshandel i Umfors
där kan man köpa hela lamm om man så önskar


 men vi var mer ute efter handsprit

450:- litern
nej de är det inte värt
när man kan göra  egen

Blanda 3,5 dl T-röd med 1,5 dl vatten och 1cl glycerol
skaka,  klart

T-röd kostar väll 70 kr litern
och glycerol 185 kl litern
 men jag skulle ju bara ha 1cl


  vi stöder Fjäll´s Kitchen det lokala mathaket i Hemavan
med att äta lunch där
   

 det var tomt på Fjäll Kitchen 
eller Åse och hennes systerdotter satt där men 
dom var klara och gick
Lennart frestade med en kycklingburgare


och jag en haloumi 



ringde till Ögondoktorn 
och frågade hur det, om det
blir någon op nästa torsdag
 jo då dom gör allt op 
om man inte har hosta
och är förkyld och det är jag ju inte 
än i alla fall

MEN jag satt en jordnöt i halsen 
just när jag talade med sköterskan
hon trodde nog jag var jätteförkyld



 det blev en stund på sköna altanen i dag


 och i Västerås har det blitt två ägg i pilgrimsboet
klicka o titta


köttbullar mos o brun sås....
Lennart sa IKEA mat ...😏
men gott var det 


har beställt nya lakan till "stan"
påslakan o örngott 
+ extra örngott dom tog jag blå
och vita underlakan
ska bli skönt 


1 kommentar:

Ellinor sa...

Jordnötter kan vara busiga saker😘Hoppas att ögonfixet blir superbra✊️