mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 april 2020

❤ ☀ 🌤 ☀ ❤


 mina märkliga pelargoner
att det finns så mycket liv i en "torr" pelargon
dom har ju ståt i källaren i totalt mörker 
livet är fantastiskt


 ser ut att bli en fin dag



i går kväll skrev Lennart till Citypraktiken om sitt onda knä
 och sköterskan ringde nu på morgonen och sa att
Peeter ringer dom 
vill inte ha några besök av 70+


 Vilda har hittat nått



 så var resåren klar


 återvinner en purjolök


 köttbullspytt till lunch


 så där nu ska Lennarts kepa få sej en omgång


 smörjde in den med såpa 
och så fick den följa med i fintvätten


blev som ny

 vi har tvättat både det ena och det andra
lakanen hänger dock inne
kommer inte fram till sträcket


och kl 13.30 ringde så doktor Peeter
så i morgon blir det en tur till 
apoteket och hämta "starka piller"


 här har jag legat i någon timme
det var en helt klarblå himmel
och solen bara VRÄKTE ner
men så kom det ett moln
såg lite märkligt ut tycker jag


 korpen i toppen


 första dagen det gick att sticka ute
utan att jag fick vita fingrar


 pölsa till kvällsmat


 lyckan när man hittar tunnbröd i frysen


så där då är första mönsterpartiet klart
nu är det bara "rakt upp" i 40 cm 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Underbart att kunna sitta ute👍🌞