mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 april 2020

Post Nord gjorde sitt...


 Min fina koltrast ...upptäckte att dom är minst två


jag är inte så glad åt när den äter uppe på fågelbordet
för den SPRÄTTER ju  ut de mesta 


 fikar tillsammans med P4 Västerbotten


 Lennart åkte till byn för att fixa en servicetid åt lilla Blå
jag fixar lunch på gårdagens flygande Jacob


 och en sallad blev det av bara farten


 jag bara älskar dessa färdiga pajskal


 ser man att det är en gul lök?


 och där försvann långfingret...


 inte lätt när det vitnar även inne
utan anledning 


 i dag var det mycket trevliga paket i postlådan


 garn från  Centrumboden och bok o godis från Suzanne


och ett mönster från Järbo
och där har jag garn på COOP



 nu blir det avverkning i byn
stora granar fälls och ljuset flödar






 palmsöndagen i yttervik...
strö palmer bered ut kläder...
men det var ju   dymmelonsdag
klicka lär dej mer om denna onsdag



liten kvällsmat


 nu har jag konstruerat en vitlök


blev rätt nöjd


så får det vara klart för den här gången...


nu blir det att lägga upp 60 maskor av det rosa
till Thyra

1 kommentar:

Ellinor sa...

Frukterna och grönsakerna blev väldigt bra👍Jag kan känna doften av nyfällda träd,underbart.Kram Ellinor