mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 april 2020

en doft av 70 talet


 Morgonen började med att Tony
avverkade på "tomten" bredvid



här kan du köpa dej en tomt 
om du vill bo granne med mej här i Yttervik




  dax för påfyllning


hade tid kl 10 
fick ringa på för att komma in
ja jag behövde inte de gula tältet
fick gå in genom "vanliga" dörren


 så var det dax att handla fylla på kylen och spriten
här brukar det vara trångt med norrmän 
i dag var vi ensamma 
en box 3 apor och några öl blev det


 70 talet flyttar in


 en flygande Jacob


 och så har då barnen i Sura fått sina påskpresenter
var sin vårjacka


 Thyra stora tjejen


 Emil
våra minsta lilla sötnöt


köpte färs tortellini på affären 
och tog en ½burk Paulos tomatsås
den som är lite extra stark blev toppen


dagens "räv" heter Doris


så fick jag då Koltrasten på bild
bofinken fastnade inte men den är här


ja den ska se hur som en gurka
ja ja jag vet inte riktigt
Nu har jag garnbrist
många nystan har jag 
men inte rätt färg eller tjocklek
SUCK


och så blev det mörkt
och då menar jag MÖRKT
när strömmen går blir det svart

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ha en fin dag❤️