mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 april 2020

då har "resan" börjat..👁


 ett besök på optalmica och kolla vilken 
lins som ska passa till mitt öga
eller mina ögon egentligen
men i morgon blir det vänster öga
och den 11 maj det högra


 sen in på Soppköket 
som ligger i samma kvarter som ögonkliniken
och städa o inventera lite


 hittade massor av bestick i alla fall


 så många att dom fick en egen låda på hyllan


 6 paket socker hittade jag oxå ...
som nu står på hyllan
för att inte tala om alla kakaor


 plastpåsar finns det oxå
skönt för de går åt
en liten till mackorna
och en stor till matlådan


 tvål o handsprit 
ett måste i dessa dagar


 och hos Björn på kajen
har gräset planterats
kommer att vaja fint i vinden


 lunch en låda från Drivers Bar
pannbiff o potatismos
vi delar på en låda liksom


 sov en regäl stund sen var det dax för fika


 stuvade makaroner o falukorv
Lennarts favorit


 det var så vackert 
men inte lika vackert på bild
han inte riktigt med solstrålen som steg rakt upp


kämpar på med soppkökets personal

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

+ att jag efterlyser muggar
stora/mellan
till att servera soppa i 
dom vi har är ju bara 
små kaffemuggar
2,4 dl 
inte mycket soppa de inte

1 kommentar:

Ellinor sa...

Lycka till idag✊️🍀🌹