mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 april 2020

SVANSPAN


 Skärtorsdag...
Påsken börjar på riktigt
och vi kommer inte att gå till kyrkan
vi får ta kyrkan på nätet i år


 men så tomt det blev 
och så tydligt den fula lyktstolpen syns
men den ska oxå bort för den är ju ur funktion


 än så länge står den höga smala granen nere på stranden
men den ska väck ...nu händer det saker i "skogen"


 koltrastarna förökar sej...
såg fyra men här är dom ju bara tre


 avverkningen fortsätter runt knuten






 Anders Georgs ...paradiset liksom

starka korven...från COOP 
och de var fräs 


 så for vi på svanspan





 hämtade vårt påskpaket hos den lokala företagaren



 skulle fika hos Janne men där var det så mycket folk
så vi tog med hem
gick ju bra de oxå


 garnet till Annaevas kofta
hade kommit till COOP


så var det dax för citronkakan
jag kunde dock bara äta upp ½
gott men sött


 då jag fick lov att lägga mej med hjärtklappning efter kakan
tog Lennart kameran och gjorde en stilstudie på Koltrasten



 vi hade lagt ut "rävmat" i går kväll
men ingen räv kom


 men koltrasten gillar oxå kyckling?


 vist är jag snygg...


eller ska vi säga rent av vacker


 även en gråsiska


och en blåmes fastnade på bild


 inget ont om Janne o Monikas bakelser och godis
men skorpa med hemkokt nyponmarmelad är inte att förakta 


 lite kebab till kvällen


 och stickande på Thyras jumper


Lennart serverade
 glass o hjortron som kvällsgotta

1 kommentar:

Ellinor sa...

❤️❤️❤️