mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 14 april 2020

"STORM"🌧


 men HUVA sånt väder


 typisk annandagsmat
man tömmer skålarna i kylen liksom


 en liten Troms Aquavit till mannen i huset


 det blev lite över till fåglarna oxå


 köpte talgbollar på ICA
men fåglarna ville INTE ha dom
nu har jag knackat sönder dom
få se om de passar bättre


 jag har INTE varit ute i kylan 
men fingrarna mår ändå inte bra


vilken lycka Lennart hittade bullar i frysen
gula påskbullar
mandelmassa o apelsin fyllning


 Lennart trotsar stormen och tar sej ut



 men titta där en snösparv
men bara en 
brukar ju vara en flock
❓❓



 man ska hålla avstånd i coronatider



 tänk dej ett 1000 bitars puzzel...



 pannkaka med tillbehör
vispad grädde, yoghurt, hallonsylt
glass, hjortron, nyponmarmelad 


det gick bra....jo de är sant

1 kommentar:

Ellinor sa...

Sicket uselt väder,tur att pippina inte fryser.Den pannkakan med tillbehör hade åsamkat mig en dag på toa,hjärtklappning och annat,bra att det gick bra för dig👍Själv åt jag två bitar pizza,gick inte jättebra😘😘😘kram