mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 25 april 2020

man lärs sej nått nytt ....😏


Det är mycket sällsynt eller nästan omöjligt att en händelse kan vara negativ ur alla synvinklar.

Källa: Dalai Lama
☀💖☀

 Underbar skir grönska
jag ser ju träden från ovan 
från min balkong 

 köttgryta en av dessa välsignade lådor 
som finns i min frys

 och här kommer Göran 
från Drivers Bar
med 7 matlådor


han levererar färdig mat
vi har köpt på oss för veckan
så vi inte behöver handla
så mycket på affären
och i dag fick vi en pelargon och en chokladask
skänkt av Mikael Persbrant
jo de är sant

Bilden kan innehålla: telefon och text

vi har även handlat för första gången på nätet
inte lika roligt som att handla i affär 
men va tusan gör man
får hämta varorna på måndag

Man lär sej nått nytt varje dag sägs det
och detta var nått nytt


 på span efter VÅREN


 och vist var den där


 inte så mycket fågel 
men vackert ändå


 det smög dock en skabbräv i säven


 Måste ju ner och syna av Björns projekt
vid Karlsson på Kajen
ser ut att bli hur bra som helst




 och så hade våra lakan kommit
(ja jag gick in på Sannas och hämtade dom...
 mycket folk men rätt bra avsånd ändå
utom en kvinna som satt sej 50 cm från mej
 så jag fick flytta på mej)


detta har blivit en favorit 



2 kommentarer:

Ellinor sa...

Man är aldrig för gammal för att lära sig.Första gången jag handlade mat via nätet så glömde jag att kolla vikten på det jag beställt så det blev EN banan och EN apelsin men jag lärde mig något iaf😂Hoppas att din dag blir god🤗

Mådde sa...

Hoppas jag inte får 6 kg bananer