mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 april 2020

ett bra recept men jag måste krydda upp det mer....


  då är det beställt och klart för leverans nästa fredag


Vi kör ut matlådor utan extra kostnad på fredagar.
Köp minst 5 lådor för 60 kr styck. (Normalpris 78 kr)
Ni kan välja hur ni vill o fler av varje.
Alla kan beställa. Inte bara äldre isolerade
--------------------------------------------------------------
1. Rödspätta potatismos remouladsås
2. Kycklingfilé ris currysås
3. Fläsk löksås med potatis
4. Lunchkorv senapssås med potatis
5. Pannbiff löksky med potatismos
6. Fläskfilé pepparsås stekt potatis
7. Mustig mör köttgryta med ris



 lite nysnö som omväxling
det kommer allt lite snö varje dag/natt


 en tur in till civilisationen
inte en människa
på COOP var det nog någon 2 -3 kanske 
ingen trängsel och ingen kö


stöder den lokala bagaren
och här var vi ensamma


 hemma i postlådan låg min beställning 


 så ska jag koka soppa på en spik...


 hade behövt lite mer av nått
kummin kanske eller lime
men god
blir en bra soppa till soppköket


 och så fick jag då äntligen sova ute


 stormade runt knuten 
men här var det lä




 av soppan som blev kvar
gjorde jag som det stod i receptet
en lasagne



också för lam i smaken
men helt ätbar
mera sting nästa gång


 kvällen i stickfåtöljen


Inga kommentarer: