mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 april 2020

en doft från Orienten på posten


 kl var 4.45 upp en sväng på toa
kollade ut och vem satt där då


 jo en fin Räv
dock inte den med vit halskrage
men en mycket fin räv
Tror den hörde mej för den spetsade öronen
tittade rakt åt mitt håll och sen 
traskade den iväg


 Inte lätt att vara sol alla dagar
även den kämpar emellanåt


två paket mot posten
eller ska vi säga COOP


 inte många bilar här inte
lilla blå och en till


 kl är nu 9.30...och vi är här


 det bar en person inne på affären 
så det var inte så svårt att hålla avstånd


 och när vi gick ut var det tomt
men vi mötte Ulla som var på väg 
när vi svängde ut från parkeringen


 och så var det dax att stötta 
bagaren i byn




 passade på att köpa två frallor som ska bli lunchen





 första gången jag provade fyllda bröd
kommer jag helt klart att göra fler gånger


 och så kom STEGLITSEN....
va då ser du den inte 
fniss fniss


jag hjälper dej


fick fint brev på posten idag
Annaeva har köpt kryddor till mej
när hon var på  tur ute i världen


soppa till kvällen


 hur kan så lite bli så gott


så var första ärmen klar
och andra på G

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

så var det dax att leta rätt på sängen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas att du hittade sängen😂Vill ta räven i knät och gosa med den men det vill nog inte räven😘