mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 april 2020

sista dagen i stugan ...tunga beslut...😕😓🙁

 i dag ligger dimman tät i byn
flera rishögar eldas upp
här tänder Tony på den som är närmast oss


 sen den som ligger uppe på lägda
även den borta vid Fredrik 


 Lennart ska in och hämta ut sina nya piller


 in och säga hej då till 
Monika o Janne


 så kom bästa Maj-Britt
och vi fick även heja på Jan Elof i dörren
Yulia o Maria var redan där
så i dag var det "trångt"




 varm pastasallad
så en liten lur....
lite städa

och lite packa
vi åker ju mot Västerås i morgon


hade ju ett öppnat paket med fiskpanetter
dom där sprödbakade är riktigt goda


efter stor vånda har vi nu bestämt
att Lennart och jag INTE ska jobba på soppköket
då vi är 70+

men det känns inte bra

ja koka soppa och rodda runt  och städa när allt är klart
och alla gått hem kan vi ju göra

Men sen är frågan
vilka ska bossa då
Kia kan ju inte jobba hela våren/sommaren
och förresten hon är 70+ hon oxå
vi måste tänka om 
Volontärer har jag nog
men ingen som kan "styra" skutan
jag får ont i magen

Bilden kan innehålla: mat
CORONA försvinn
så jag kan leva mitt liv igen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ingen rolig läsning,förstår att det gör ont i själen😢Vill bara att detta hemska virus ska försvinna,jag har för få dagar kvar att göra ingenting,jag vill ha tillbaka livet✊️Som vanligt,kör försiktigtoch älska varandra❤️